مراقبت های بعد از ریموو ابرو

به تازگی ریموو ابرو انجام داده اید موارد بسیار مهمی هستند که برای بهبود هر چه سریع تر زخم ریموو و جلوگیری از آسیب دیدن پوست باید انجام دهید .

هرچند مراقبت های ریموو با توجه به نوع ریموور استفاده شده، جنس پوست، تکنیک انتخابی و همچنین نحوه کار متخصص ریموو میتواند متفاوت باشد، اما به طور کلی میتوان به اصلی ترین مواردی که باید حتما رعایت شود اشاره کرد.

در زیر موارد مهمی در ارتباط با مراقبت های ریموو ابرو را ذکر میکنیم .

تا 72 ساعت بعد از ریموو به محل ریموو شده هیچ چیزی زده نشود( حتی آب )

آرایش و استفاده از هر نوع کرم تا یک ماه ممنوع میباشد .

بعد از 72 ساعت میتوانید حمام کنید . (کوتاه و کم بخار ، بدون دستکاری مستقیم محل ریموو شده )

بعد از حمام اگر احساس خشکی یا کشیدگی پوست بیش از اندازه داشتید میتوانید پماد موپیروسین اسفاده کنید . (روزی 3 بار یک لایه نازک و در غیر این صورت تا زمان افتادن زخم روی ناحیه ریموو چیزی نزنید )

*در صورتی که بعد از استفاده از پماد موپیروسین احساس خارش شدید داشتید باید به جای پماد موپیروسین از پماد جنتامایسین استفاده کنید . (بعضی افراد به پماد موپیروسین حساسیت دارند)

موارد بهداشتی از شب اول بعد از ریموو را رعایت کنید .(تعویض رو بالشتی و تمیز نگه داشتن ناحیه ریموو شده ) دست آلوده به ناحیه ریموو شده نزنید . محل ریموو را نخارانید چون باعث خونریزی و گودی میشود.

زخم ناحیه ریموو شده خودش باید جدا شود و بیوفتد . در صورت جدا شدن قسمتی از زخم با قیچی استریل شده همان ناحیه را بچینید.

بعد از جدا شدن کامل زخم استفاده از پماد ترمیم کننده و یا کرم سوپر سوتینگ ویتاهیل را شروع کنید ( روزی سه باز یک لایه نازک )

از روز اول ریموو کپسول سفالکسین 500 را هر هشت ساعت 1 عدد و کپسول آناهیل را هر 12 سات 1 عدد میل کنید .

به علت ترمیم بافت پوست در ناحیه ریموو شده، رنگ کردن ابرو ها تا یک ماه ممنوع میباشد.

بعد از افتادن کراست یا همان لایه رویی زخم، جای زخم به رنگ صورتی یا قرمز دیده میشود که با استفاده از ترمیم کننده و کرم سوپر سوتینگ ویتاهیل و ترمیم شدن زخم کاملا برطرف میشود .

در تمام مدت درمان پوست از روزی که لایه رویی زخم کنده شد، حتما باید از کرم ضد آفتاب بدون رنگ با spf  50 استفاده شود تا از ایجاد لک تیره شدن ناحیه ریموو شده جلوگیری شود.