مراقبت بعد از ریموو تاتوی خط چشم

ریموو تاتوی خط چشم به دلایل مختلفی انجام میشود. از جمله ناقرینگی، تغییر سلیقه، پخشی رنگ و از همه مهم تر جراحی بلفارو پلاستی که باعث تغییر شکل تاتوی خط چشم میشود.

بعد از پاک کردن خط چشم با محلول های ریموور، مهم ترین بخش کار شروع میشود که کاملا به عهده مراجعه کننده است و حتما باید رعایت کند تا روند درمان به خوبی و هرچه سریع تر طی شود و در عین حال بهترین نتیجه حاصل شود.

در این مقاله به طور کامل مراحل مراقبت ها لازم برای ریموو خط چشم جمع آوری شده.

از روز اول بعد از ریموو کپسول سفالکسین 500 هر 8 ساعت یک عدد و قرص آناهیل هر 12 ساعت 1 عدد میل نمایید .

به علت به دلیل ریموو خط چشم در ناحیه پلک ممکن است ورم بیش از حد به وجود بیاید، هنگام خوابیدن سر باید بالاتر از بدن قرار بگیرد. در نتیجه از 2 بالشت موقع خواب استفاده کنید . موارد بهداشتی حتما باید رعایت گردد، از جمله اینکه رو بالشتی هر شب تعویض گردد (روبالشتی تمیز یا استفاده از پارچه تمیز که کاملا روی بالشت را بپوشاند، ترجیحا قبل از استفاده پارچه یا رو بالشتی را با حرارت اتو استریل کنید)، از دست زدن به ناحیه ریموو خودداری کنید، مراقب باشید دست آلوده به ناحیه ریموو شده نزنید . به هیچ عنوان سر خود را خم ننمایید چون باعث تورم بیشتر میشود .

تا 72 ساعت بعد از ریموو به محل ریموو شده هیچ چیزی نزنید، سعی کنید ناحیه ریموو شده را خشک نگه دارید، ممکن است کمی باعث آزردگی به دلیل ایجاد حس خشکی شود اما پلک را چرب نکنید، چون این کار ممکن است باعث نرم شدن زود هنگام لایه رویی زخم و زودتر از موعد کنده شدن آن شود، در این صورت احتمال ایجاد عفونت زیاد میشود و یا اینکه در بهترین حالت ممکن است نتیجه مدنظر از ریموو حاصل نشود. (حتی آب و پماد های چشمی)

بعد از 72 ساعت میتوانید حمام کوتاه مدت و بدون بخار داشته باشید (از آب ولرم رو به خنک استفاده کنید، ترجیحا درب حمام را نیمه باز بگذارید) میتوانید به صورت خیلی ملایم چشم های خود را با شامپوی بچه بشویید به طوری که هیچ آسیبی به لایه رویی زخم وارد نشود.بعد از حمام سریع چشم های خود را با دستمال تمیز خشک کنید و اجازه ندهید به مدت طولانی خیس بماند.

بعد از 72 ساعت اولیه اگر در ناحیه ریموو خط چشم احساس خشکی و کشیدگی پوست داشتید از پماد جنتامایسین چشمی استفاده نمایید، این کار را میتوانید به صورت یک لایه نازک روزی 3 بار ( طوری که پوست خیلی چرب نشود).

*مهم * از خاراندن و دستکاری زخم خودداری نمایید چون باعث خونریزی یا گودی میشود .

*مهم* زخم خودش باید جدا شود و در صورت جدا شدن قسمتی از زخم میتوانید با قیچی استریل آن را بچینید، اما ادامه زخم را با دست جدا نکنید.

بعد از افتادن زخم به مدت سه هفته از ترمیم کننده مناسب استفاده نمایید . ( ترمیم کننده رژواسیل، سفالکسین اون یا سوپر سوتینگ ویتاهیل)