دلایل ریموو تاتو لب

دلایل ریموو لب تاتو و یا همان میکرو خط یا رژ لب همیشه به امید زیبا تر شدن انجام میشود . چرا که بعد از انجام میکرو لب شما همیشه لب های خوشرنگ و خوش حالت خواهید داشت و نیاز روزانه شما به استفاده از رژ لب را از بین خواهد برد .

اما مشکل انجاست که همه چیز طبق تصورات ما پیش نخواهد رفت. در اینجا به سه نمونه از مواردی که ممکن است ما را وادار به انجام ریموو تاتوی خط یا رژ لب کند اشاره میکنیم .

ترکیب رنگ اشتباه

بسیاری از مواقع رنگ میکرو بدون در نظر گرفتن پیگمنت رنگ پوست یا بافت لب استفاده میشود و یا اینکه در چند سال اخیر با توجه به درخواست زیاد مراجعه کنندگان به دریافت میکرو لب با رنگ های کالباسی ، گوشتی ، آلبالویی و یا رنگهای تیره از این قبیل پیگمنتر ها ناچار به ترکیب رنگ های خیلی تیره که حتی گاهی رنگ برای بافت لب مناسب نبود و در اکثر مواقع از رنگ های قهوه ای مخصوص ابرو بودند استفاده میکردند. هرچند امروزه هم بسیاری از پیگمنتر های متبدی این کار را تکرار میکنند .

در چنین مواقعی هرچند که در اوایل انجام کار رنگ میکرو بسیار زیبا دیده میشد اما به مرور زمان تغییر رنگ بسیار زیاد و بدی به وجود می آید . به طوری که رنگ هایی که طیف روشن تری داشتند سریع تر محو شده و از بین میروند و رنگ های تیره تر برای مدت طولانی و یا حتی برای همیشه باقی خواهند ماند . امروزه بسیار زیاد شاهد تاتو های خط لب یا تاتوی بافت لب هستیم که رنگ های آن تمایل زیادی به رنگ خاکستری ، طوسی و یا حتی آبی دارد .

حجم دهی لب با میکرو یا همان تاتوی خارج از لب

در چند سال اخیر یا شاید بهتر است بگوییم از زمانی که تاتوی لب رونمایی شد تا به امروز ، اکثر افراد از آن برای حجم دادن و بزرگ تر نشان دادن لب های خود استفاده میکنند. پیگمنتر ها هم با توجه به درخواست مراجعه کنندگان خود این کار را برایشان انجام میدهند.

لب ها بافت کاملا متفاوتی از باقی قسمت های پوست صورت دارد و بیشتر حالت ماهیچه ای با لایه اپیدرم بسیار نازک است، معمولا رنگ پذیری کمی دارد و نسبت به بافت پوست صورت رنگ را سریع تر محو میکند.

اما اگر تاتوی لب، هم در قسمت بافت لب و هم در اطراف لب انجام شود چه اتفاقی می افتد ؟ جواب کاملا واضح است. به مرور زمان رنگ های بافت داخل لب بسیار کم رنگ شده در حالی که در اطراف لب رنگ ها همچنان به قوت باقی مانده اند.

علاوه بر موضوعی که در مورد محو شدن رنگ بافت لب مطرح شد، نکته دیگری وجود دارد و آن اینکه به دلیل وجود منافذ طبیعی پوست در بافت پوست اطراف لب و نداشتن حجم و برجستگی همچون بافت خود لب، حتی با تکرار فراوان میکرو لب، به هیچ عنوان نمیتوان انتظار داشت که کاملا بافت یک دستی از میکرو لب به وجود آورد که دیگران متوجه غیر طبیعی بودن آن نشوند.

بنابراین بسیاری از افرادی که این چنین تاتوی لبی را درخواست کرده بودند به مرور زمان پشیمان شده و تصمیم به پاک کردن آن میگیرند.

انتخاب پیگمنتر اشتباه و مبتدی

بسیاری از مواقع ممکن است شما بدون تحقیق در مورد نحوه کار و سبک کاری پیگمنتر، برای دریافت خدمات میکرو لب مراجعه کرده باشید. شما درخواست میکرویی با رنگ کاملا مناسب صورت، طرحی کاملا طبیعی که خارج از بافت لب نباشد را داشته باشید . اما در پایان کار هیچ چیز آن طور که فکر میکردید نیست . یا ناقرینه است ، یا خارج از بافت لب و یا حتی با رنگی غیر طبیعی ( البته اطلاع داشته باشید رنگ میکرو ها همیشه در روزهای اولیه بسیار پر رنگ تر از نتیجه نهایی بعد از ریزش رنگ خواهد بود)

در این صورت بهترین پیشنهاد برای شما این است که اگر به هیچ عنوان نمیخواهید برای ریزش رنگ و دیدن نتیجه نهایی صبر کنید در 48 ساعت اولیه به مرکز معتبر ریموو مراجعه کرده و ریموو اورژانسی برای شما انجام شود و یا اگر صبر کردید و بعد از دیدن نتیجه همچنان تصمیم داشتید آن را از بین ببرید، بعد از گذشت یک ماه، برای ترمیم و شارژ مجدد میکرو مراجعه نکرده و به جای آن توسط متخصص ریموو تاتوی خود را پاک کنید.

روش های مختلفی برای ریموو تاتوی لب وجود دارد از جمله استفاده از لیزر کیوسوئیچ، روش های خانگی، استفاده از پلاسما جت و استفاده از محلول های ریموور ، که در بین تمامی این روش ها استفاده از محلول های ریموور بهترین و موثر ترین روش است .

در روش لیزر، پرتوی لیزر باید به رنگ دانه برخورد کرده و رنگ دانه را بشکند، اما اگر رنگدانه متمایل به قرمز باشد، متاسفانه امکان شناسایی این رنگ دانه برای لیزر وجود ندارد و یا اینکه این روند به کندی پیش خواهد رفت . مگر اینکه رنگی که باقی مانده متمایل به خاکستری و طوسی باشد که در این مورد میتوان از لیزر کمک گرفت .

در روش های خانگی به طور کامل توضیح داده شده که به هیچ عنوان نمیتوانند رنگ را به طور کامل از بین برده و فقط با لایه برداری های سطحی کمی در تغییر رنگ و شاید کمرنگ تر شدن تاتو کمک کننده باشند.

روش پلاسما جت برای بافت لب پیشنهاد نمیشود. چرا که این دستگاه در اصل برای از بین بردن بافت های سلولی و در اصل جوانسازی استفاده میشود، که به طور مفصل در مقاله ای دیگر توضیح داده خواهد شد .

کلام آخر اینکه همیشه به این توجه کنید میکروپیگمنتیشن ، میکروبلیدینگ و در کل آرایش دائم همیشه باید در جهت زیبایی طبیعی شما انجام شود و هیچ گاه نمیتوان جایگزین جراحی های زیبایی باشد، در غیر این صورت حتی اگر در ابتدا با خواست خود و یا به پیشنهاد پیگمنتر انتخاب اشتباه کردید بعد ها حتما به ریموو احتیاج پیدا خواهید کرد.