جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی لیفت پلک چیست ؟

بلفارو پلاستی یا همان جراحی زیبایی لیفت پلک ، عملی است که برای اصلاح بد فرمی و افتادگی پوست پلک که به مرور زمان در اثر افزایش سن به وجود آمده انجام میشود . گاهی این جراحی در سنین پایین تر برای از بین بردن پف پلک یا همان چربی انباشته شده در زیر پوست پلک نیز انجام میشود.

در این جراحی با ایجاد برش بافت های اضافی پوست و چربی برداشته شده و بافت عضلانی و تاندون ها تقویت میشوند.
جراحی بلفاروپلاستی بسیار حساس است و برای انجام آن حتما باید به مراکز معتبر مراجعه کرد تا از عوارض احتمالی جلوگیری گردد.
یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از جراحی بلفارو پلاستی در سنین پایین به وجود بیاید ، مشکل کامل بسته نشدن چشم یا پایین کشیده شدن ابرو و نزدیک شدن فاصله چشم و ابرو است.

تاثیر جراحی بلفاروپلاستی در تغییر فرم خط چشم

(تغییر فرم خط چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی)
از آنجایی که در جراحی بلفاروپلاستی بافت پوست اضافی برش خورده و برداشته میشود و همچنین بافت های باقیمانده توسط بخیه به هم متصل میشوند ، کشیدگی در پشت پلک ایجاد میشود. این موضوع باعث تغییر شکل، پهن شدن و حتی از دست رفتن قسمت زیادی از انتهای خط چشم میشود و گاهی ممکن است بخشی از خط چشم به قسمت بخیه خورده متصل شده باشد ، که در این صورت ظاهر بسیار بدی پیدا میکند.

در این صورت تنها راه حل برای اصلاح آن ریموو کردن است .
گاهی بسیاری از پیگمنتر ها برای رفع عیوب این چنین خط چشم هایی از روش کاور کردن یا اسکین سازی استفاده میکنند ، اما مشکل اینجاست که به مرور زمان رنگ اسکین تغییر خواهد کرد و خط چشم مجدد خودنمایی میکند.

ریموو خط چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی

ریموو خط چشم بعد از جراحی پلک به این صورت انجام میشود که ابتدا روند ترمیم پوست و بافت بخیه شده باید به طور کامل طی شود. (ترجیحا سه ماه از زمان جراحی گذشته باشد) . سپس میتوان به راحتی با استفاده از ریموور قلیایی ویتاهیل تمام قسمت های خط چشم را پاک کرد. اگر قسمتی از بافت پوست که تاتوی خط چشم داشته به قسمت بخیه شده متصل بود بهتر است از ریموو آن قسمت صرف نظر کرد و بعد از گذشت زمان لازم مجدد برای پاک کردن آن قسمت مراجعه کنند.

بهترین راه برای زمانی که شما تاتوی خط چشم دارید و تصمیم دارید جراحی زیبایی پلک انجام دهید چیست ؟
بهترین راه حل این است که ابتدا برای پاک کردن تاتوی خط چشم خود اقدام کنید. در این صورت بعد از گذشت سه ماه به راحتی میتوانید برای جراحی بلفاروپلاستی اقدام کرده بدون اینکه نگران تغییر ظاهر و بد شکلی خط چشم خود باشید .